Leer hoe jij een ontspannen, rustige en natuurlijke ademhaling krijgt

Klik deze pagina niet weg !

Je aanmelding is geslaagd!


Je ontvangt zo direct de downloadlink voor het e-book RESET YOUR BREATH


Omdat jij zojuist het e-book "RESET YOUR BREATH" hebt aangevraagd geef ik je bij deze een eenmalig aanbod om de groepscursus RESET YOUR BREATH met korting te volgen.


Zodra je deze pagina wegklikt vervalt het aanbod.


Lees hieronder meer :-)

Leer je ademhaling te gebruiken als natuurlijk medicijn

De eerstvolgende cursus op 1 maart 2022! 

Reserveer snel jouw plek

Heb je last van (een van) de volgende gezondheidsklachten


  • Angst- en paniekklachten
  • Chronische vermoeidheid
  • Burn-out klachten (bv. brainfog, concentratieverlies)
  • Langdurig last van Covid (long-covid)
  • Slaapproblemen (waardoor je ‘s ochtends niet uitgerust wakker wordt)
  • Benauwd gevoel waardoor je vaak diep moet zuchten om genoeg lucht te krijgen
  • Astma
  • Allergieën / eczeem

Als je leert om rustig en natuurlijk te ademen, kan je deze en veel andere gezondheidsklachten verminderen of zelfs laten verdwijnen. Met de Reset methode keer je weer terug naar een natuurlijke en gezonde ademhaling.

alternatief medicijn
conscious breathing
Direct aan de slag

Ook jij kunt leren wat een natuurlijke ademhaling voor je kan doen. Met de Reset methode leer jij je ademhaling te transformeren naar een natuurlijke en gezonde ademhaling

Als je last hebt van bovenstaande klachten is de kans groot dat je ook last hebt van een disfunctionele ademhaling (te snelle, oppervlakkige en hoge ademhaling). Dat ontregelt de biochemie van je lichaam, je hormoonhuishouding en zenuwstelsel zodanig dat je chronische gezondheidsklachten kunt ontwikkelen.


  • Leer hoe je ademhaling werkt en wat er gebeurt als je natuurlijke ademhaling verstoort raak
  • Leer hoe jij je zuurstof en co2 weer in de juiste balans brengt waardoor je cellen optimaal zuurstof gaan opnemen
  • Leer hoe je ademhaling kunt inzetten om minder stress en spanning te ervaren en steeds meer tot rust te komen en te herstellen
  • Leer hoe jij je door het doen van eenvoudige oefeningen je gezondheid kunt verbeteren


Ervaar wat een natuurlijke ademhaling voor je gezondheid kan doen. Want hoe zou het voor je zijn als...?


  • Je dagelijks leven niet meer wordt beheerst door angst- en paniekaanvallen
  • Je eindelijk weer uitgerust wakker wordt
  • Je altijd ontspannen en vrij kunt ademen en niet meer dat gevoel van benauwdheid hebt
  • Je weer helemaal helder kunt denken, gefocust bent, energie hebt en je vitaal voelt
  • Je gezondheidsklachten aanzienlijk verminderen of zelfs helemaal verdwijnen


Stel je eens voor hoe je leven er dan uit zou zien!


Als je leert om weer natuurlijk te ademen, gaan je cellen weer optimaal zuurstof opnemen (wat zorgt voor een optimale energievoorziening) zodat dat je organen beter gaan functioneren en je lichaam steeds meer in een rust en herstel stand komt en je zelfhelende vermogen wordt geactiveerd.


Leer hoe jij je ademhaling in kunt zetten als een natuurlijk medicijn!

Shut your Mouth, Save your Life

Resultaten

  • gezondere ademhaling
  • meer energie
  • betere conditie
  • minder snel buiten adem
  • verbeterd immuunsysteem
  • minder stress
  • minder gezondheidsklachten
Ik wil aan de slag

Ervaringen

Als ik dit niet had gedaan had ik nu een hoop extra paniek aanvallen gehad en een lichaam met veel spanning

review
Christa

Ik voel nu veel meer ontspanning in mijn lichaam en voel me veel energieker

review
Kirsten

Ik had niet verwacht dat ik het tapen zo goed vol kan houden en hierdoor uitgeruster wakker word.

review
Joanna

Reset je ademhaling voor een betere gezondheid

gezonder ademen

Stap 1

Je leert hoe ademhaling werkt. Waarom ademen we eigenlijk en hoe hangt een disfunctionele ademhaling samen met de gezondheidsklachten die je ervaart? We leren je een eenvoudig tool waarmee je altijd en overal kunt meten hoe rustig je ademhaling is en hoeveel zuurstof je cellen opnemen. We kijken naar gewoontes die een rustige, natuurlijke ademhaling kunnen verstoren en beginnen die gewoontes langzaam maar zeker te veranderen. Ook begin je met het doen van dagelijkse ademhalingsoefeningen.
gezonder ademen

Stap 2

Je leert een aantal oefeningen waarmee je een dagelijkse en persoonlijke ademtraining samenstelt. Zo breng je jouw lichaam langzaam terug naar een rustige en ontspannen ademhaling. Daardoor krijgen je cellen, weefsels en organen steeds meer zuurstof en komt je lichaam steeds meer tot rust. De resultaten hiervan ga je na een aantal weken merken. Je slaapt beter en ervaart meer energie en ontspanning.
gezonder ademen

Stap 3

We ronden de cursus af door te kijken naar waar je staat. Ben je tevreden met wat je bereikt hebt? Zo ja, dan maken we een plan om ervoor te zorgen dat je dit vasthoudt. Wil je je ademhaling verder ontwikkelen, dan zorgen we dat je een trainingsschema hebt waarmee je dat gaat bereiken. Na een week of 6 organiseren we voor wie dat wil een terugkomsessie om te bespreken hoe je ervoor staat.

Krijg nu direct toegang tot de cursus... !

  • Persoonlijke begeleiding door een ervaren adem therapeut

  • Maximaal 6 deelnemers

  • Veel persoonlijke aandacht en begeleiding

  • 8 online (Zoom) sessies van ca. 1,5 uur per keer (van 19:30 - 21:00 uur)

  • De eerste 4 weken combinatie van theorie en praktijk (leren en oefenen van een aantal ademhalingsoefeningen)

  • De laatste 4 weken bespreken we je vooruitgang en eventuele obstakels

  • Tussen de online sessies door doe je zelf thuis een dagelijkse ademtraining waarmee je jezelf een natuurlijke ademhaling aanleert. 

  • Je volgt de cursus in je eigen vertrouwde omgeving.

  • Je hebt geen reistijd en daardoor bespaar je op eventuele reiskosten en een hotelovernachting

  • Leren van de ervaringen van anderen.

  • Mocht je tussen de online sessies door vragen hebben, zijn wij (per mail of whatsapp) altijd bereikbaar.

  • Direct gratis toegang tot de online leeromgeving t.w.v. € 497,- (ook beschikbaar via een app waarmee je de cursus en de oefeningen altijd bij de hand hebt).

Slechts 6 plaatsen beschikbaar!

Tijdelijke aanbieding!

Omdat de online leeromgeving op dit moment nog in ontwikkeling is, kun je de cursus nu volgen voor € 497,- in plaats van € 697,-


Dat is voor de online sessies én de begeleiding per Whatsapp en mail tussendoor! 

Over ons

Over ons...

Wij zijn Leendert en Marije en samen willen we zoveel mogelijk mensen helpen om weer terug te keren naar een natuurlijke ademhaling en zo - net als wij - gezonder, energieker en weerbaarder te worden.


Waarom?


Omdat ook wij de nadelen hebben ervaren van een 'slechte' ademhaling. Een ademhaling waarbij je niet goed tot ontspanning kunt komen, je constant moe voelt, veel stress ervaart en je opgejaagd voelt. Een ademhaling waardoor je 's ochtends nog steeds niet uitgerust bent. Je veel moet gapen en/of zuchten. Allergie- en/of verkoudheidsklachten hebt of andere vage klachten. 


Totdat we er beiden afzonderlijk van elkaar achterkwamen dat dit gelinkt was aan onze manier van ademen. Door hiermee aan de slag te gaan en terug te keren naar een rustige, natuurlijke ademhaling merkten we de vele gezondheidsvoordelen van een goede ademhaling. Eindelijk meer energie, uitgerust wakker worden, minder stress en geen verkoudheids- of andere vage klachten meer.


En dat willen we ook voor jou!


De kennis die wij inmiddels door diverse opleidingen, cursussen, masterclasses, zelfstudie en eigen experimenten op het gebied van ademhaling hebben opgedaan, willen wij  graag doorgeven om anderen te helpen. Al onze kennis en ervaring hebben wij gebundeld in de RESET YOUR BREATH cursus om jou de tools te geven hetzelfde te bereiken als ons. Een natuurlijke ademhaling.

VAAK GESTELDE VRAGEN

 

  • Hoeveel tijd ben ik kwijt?

Hou rekening met een tijdsbesteding van zo’n 40-45 minuten per dag voor het doen van de ademtraining: 20 minuten in de ochtend en 20 minuten in de avond of 3 keer 15 minuten per dag. Je kunt de oefeningen vaak goed combineren met meditatie. In principe geldt dat hoe minder tijd je eraan besteed, hoe minder snel je voortgang boekt. Met 40-45 minuten per dag is onze ervaringen dat je in 8 weken grote stappen kan zetten in het verbeteren van je gezondheid en het aanpakken van je klachten. Als je ademhaling is teruggekeerd naar een natuurlijke staat kan je de oefening afbouwen en hoef je de - mits er geen grote stressvolle veranderingen in je leven plaatsvinden - de oefeningen in principe niet meer te doen. Je ademhaling blijft dan, met andere woorden, rustig en ontspannen.


  • Hoe lang ben ik bezig om mijn ademhaling weer optimaal te krijgen? 

Dat heeft uiteraard te maken met je startpunt, met andere woorden: hoe zeer is je ademhaling ontregeld en hoe lang heb je al gezondheidsklachten. Maar: je kunt er van uit gaan dat je in 8 weken significante stappen gaat zetten in het verbeteren van je gezondheid en je ademhaling. Je klachten zullen afnemen, je zult merkbaar rustiger ademen en meer ontspanning ervaren. En we laten je na afloop van de cursus zeker niet zomaar zwemmen: samen maken we een plan zodat je de vooruitgang ook zonder onze hulp voort kunt zetten. 


  • Voor wie is het bedoeld? 

Deze cursus richt zich vooral op mensen die gezondheidsklachten ervaren. Bijna iedereen kan profiteren van het verbeteren van zijn ademhaling; het is een prachtige tool om je lichaam in balans te brengen en stressbestendiger en weerbaarder te worden. En dat hebben we allemaal (wel eens) nodig. Maar dit geldt vooral voor mensen die al langere tijd kampen met gezondheidsklachten die door (huis)artsen vaak als chronisch worden omschreven. Met andere woorden: leer er maar mee leven. Merkwaardig genoeg wordt er nooit of zelden gekeken naar de relatie tussen gezondheidsklachten en ademhaling. De Russische arts Buteyko stelde een lijst op met ruim 150 gezondheidsklachten die volgens hem verbonden zijn met een disfunctionele ademhaling. Dat is helemaal niet vreemd als je bedenkt dat we zuurstof in onze cellen nodig hebben om energie te produceren. Als dat niet voldoende gebeurt gaat ons lichaam dat op allerlei manieren compenseren en komen we in een overlevingsstand met alle gevolgen van dien voor ons energieniveau, onze hormoonhuishouding en ons autonome zenuwstelsel. Door je ademhaling rustiger te maken, komt je lichaam langzaam weer in balans, herstelt je energieniveau zich en gaan je organen langzaam maar zeker weer functioneren. Dat heeft onder andere te maken met het feit dat al je cellen weer voldoende zuurstof krijgen en er dus voldoende energie wordt geproduceerd: je lichaam kan uit de overlevingsstand en kan gaan rusten en herstellen. 


  • Hoe weet ik of voor mij gaat werken?

Om een betere inschatting te maken van de stappen die je met deze cursus kunt zetten in je ademhaling en je gezondheid kun je een eenvoudige test doen: je kunt je Controle Pauze meten. Je meet dan het aantal seconden dat je na een uitademing comfortabel kunt stoppen met ademen. Na een normale uitademing (je ademt dus niet meer of minder, sneller of langzamer) knijp je je neus dicht en start de timer op je telefoon. Als je de eerste duidelijke aandrang (ademprikkel) voelt om weer te gaan ademen, ga je weer verder met ademen en stop je de timer. Na het meten van je Controle Pauze mag je ademhaling niet dieper of sneller zijn. Als dat wel het geval is, ben je te lang doorgegaan. Wacht dan tot je ademhaling weer rustig is en meet je Controle Pauze opnieuw. Kijk deze video voor een meer uitgebreide uitleg. Is je Controle Pauze boven de 25 seconden, dan is de kans klein dat je last hebt van een disfunctionele ademhaling en zal de winst die je met onze cursus kan behalen relatief klein zijn. Als je Controle Pauze rond of lager dan 15 seconden is, dan ga je met onze cursus en begeleiding absoluut merkbare vooruitgang boeken in je gezondheid! Deze score betekent namelijk dat de verhouding tussen zuurstof en co2 in je bloed niet goed in balans is en je cellen, weefsels en organen om die reden onvoldoende zuurstof op kunnen nemen. De gezondheidsklachten die je ervaart hangen hiermee samen. In de cursus leer je jouw Controle Pauze langzaam omhoog te brengen waardoor je ademhaling en je gezondheid verbeteren. 


  • Wat is het verschil tussen jullie method en die van Wim Hof?

Onze methode gebruikt ademhaling als tool om tot diepere ontspanning en daarmee tot herstel van je lichaam te komen. We werken aan het veranderen van je onbewuste (dagelijkse) ademhaling. Die willen we steeds rustiger maken waardoor je lichaam zich gaat herstellen en je meer energie krijgt. Wim Hof gebruikt een methode waarmee je juist stress oproept door actieve hyperventilatie. En dat werkt blijkbaar heel goed voor veel mensen. Maar we horen ook dat dit voor een aantal mensen juist extra spanning en teveel stress oproept; vooral voor mensen die in het dagelijks leven al geneigd zijn om disfunctioneel te ademen en in het dagelijks leven al regelmatig benauwdheid ervaren bijvoorbeeld, soms zelfs in combinatie met angst- en paniekklachten. Voor hen lijkt Wim Hof die klachten soms zelfs te activeren. Uiteindelijk is het een kwestie van waar jij je prettig bij voelt. Als je je aangesproken voelt door een methode die zich richt op ontspanning, op rust en herstel dan ben je bij ons aan het goede adres!


  • Ik vind het te duur.

We snappen dat dat een overweging is. Je moet je inderdaad ook goed afvragen of dit het moment is om tijd en geld in jezelf en je gezondheid te investeren: heb je echt de wil en de focus om je gezondheid te verbeteren? In de groepscursus krijg je 8 weken persoonlijke begeleiding en hebt ook tussen de wekelijkse sessies door de mogelijkheid om ons vragen te stellen en eventuele obstakels te bespreken. Onze eigen ervaring is dat je hiermee grote stappen in je lichamelijke en mentale gezondheid gaat zetten. Je hebt één leven, je hebt één lichaam en daar wil je zo veel mogelijk uithalen en van genieten. Wat is het je waard om daar in te investeren. Jij bent de enige die antwoord kan geven op die vraag.


  • Is het ook mogelijk om de cursus  met persoonlijke begeleiding te doen?

Dat is zeker mogelijk. Voor veel mensen werkt het goed om de groepscursus te volgen. Dan kan je namelijk ervaringen met andere deelnemers uitwisselen en elkaar inspireren en motiveren. Als je dat om wat voor reden dan ook niet prettig vindt of je dat niet goed uitkomt, dan kan je hier meer informatie vinden over  1 op 1 begeleiding.

100% tevredenheidsgarantie!

Wij weten zeker dat als je gemotiveerd bent om je ademhaling te verbeteren, de oefeningen dagelijks doet en je resultaten bijhoudt en de tools toepast je een gezondere ademhaling zult krijgen. Wij werken graag met mensen die commitment maken én tonen. Die bereid zijn het benodigde werk te doen om prachtige resultaten te realiseren. Mocht je desondanks vinden dat dit traject voor jou toch niet werkt, dan is de volgende garantieregeling van toepassing: je hebt de eerste 2 weken na het aanschaffen van de cursus de mogelijkheid om de cursus te proberen. Als je van mening bent dat het niet werkt, mail dan binnen 15 dagen na aanmelding naar info@mindenfit.nl en laat van de eerste 2 modules de volledig gemaakte opdrachten uit het werkboek zien. Je zal dan jouw investering retour krijgen.

Ben je er klaar voor om je gezondheidsklachten aan te pakken?